Ga naar de inhoud
Huren en betalen

U huurt een woning van Wonion. Daarom betaalt u iedere maand huur. Op deze pagina leest u wanneer en hoe u de huur kunt betalen. Ook leest u wat u kunt doen als het betalen moeilijk is.

Opbouw van de huurprijs

De huurprijs is opgebouwd uit verschillende bedragen die in uw huurovereenkomst worden benoemd. In de huurspecificatie vindt u uw ‘kale’ huurprijs (huurprijs zonder kosten) én de overige kosten die in uw huurprijs zijn inbegrepen.

Eerste van de maand

U betaalt de huur altijd voor de nieuwe maand begint. Dus, op de eerste dag van de maand moet het geld op onze rekening staan. U kunt het beste betalen via automatisch betalen of via iDeal op MijnWonion.

Automatische incasso

Als u niet automatisch betaalt, moet u zelf zorgen dat u op tijd betaalt. Ons banknummer is NL89 BNGH 0285 0821 40. Zet uw klantnummer (begint met 6900) en de maand van betaling in de beschrijving.

Servicekosten

Soms betaalt u niet alleen huur, maar ook extra voor bijvoorbeeld water en schoonmaak van plekken die iedereen gebruikt. Wat u precies moet betalen, staat in uw huurcontract. Sommige van deze kosten kunnen meetellen voor huurtoeslag, zoals:

  • Schoonmaken van plekken die iedereen gebruikt
  • Energiekosten voor deze plekken
  • Kosten voor de huismeester
  • Kosten voor gemeenschappelijke ruimtes

Als betalen moeilijk is

Komt u in geldproblemen en kunt u de huur niet betalen? Wacht niet, maar bel ons. We willen u helpen en samen een oplossing vinden. Hoe sneller u ons belt, hoe beter we kunnen helpen. Heeft u schulden en wilt u hulp? Kijk dan op de website van Schuldhulp gemeente Oude IJsselstreek of neem contact op met Schuldhulpmaatje.

 

Meer weten...

U kunt onder bepaalde voorwaarden een betalingsregeling treffen. Dit hangt af van uw persoonlijke situatie en de reden waarom u de huur niet kunt betalen. Het is niet mogelijk om op een andere dag dan de eerste van de maand te betalen. Als u contact met ons opneemt, maken we een afspraak voor een persoonlijk gesprek. Samen met u zoeken we naar oplossingen. We helpen u graag. Hoe langer u wacht, hoe groter het probleem vaak wordt.

Via MijnWonion ziet u de laatste stand van zaken van uw betalingen. Ook kunt u via MijnWonion direct een betaling doen via iDeal.

Wij schrijven de huur af op de 1e van iedere maand af.

Nee, wij incasseren eenmalig. Is uw huur niet afgeschreven? Dan is het dus belangrijk dat u het huurbedrag zelf naar ons overmaakt. Hiervoor gebruikt u het rekeningnummer van Wonion. IBAN: NL89 BNGH 028.50.82.140

Wanneer u problemen verwacht, is het goed om op tijd contact met ons op te nemen om het probleem te bespreken en een oplossing te zoeken.