Reparaties en onderhoud
Is er iets stuk in uw woning? We helpen u graag! U kunt een reparatie snel en simpel online indienen via MijnWonion. Spoed? Bel ons! (0315) 69 60 00.
Spoed? Bel ons!
Als er snel hulp nodig is, zoals bij een lek of gaslek, bel ons dan meteen op (0315) 69 60 00. Ook 's avonds of in het weekend krijgt u iemand aan de lijn, u wordt dan doorgeschakeld naar de meldkamer.
Storing? Bel rechtstreeks naar onze partners
Een storing meldt u rechtstreeks bij onze partners. U hoeft hiervoor Wonion niet te bellen. De telefoonnummers staan op de informatiekaart. Leden van het Service- en Glasfonds worden snel geholpen bij (onverwachte) kleine reparaties in en aan de woning en bij glasschade. Verken de mogelijkheden, misschien is dit ook iets voor u!
Servicefonds
Als huurder doet u automatisch mee met het Servicefonds. Dit kost per 1 juli 2024 € 5,48 per maand en betaalt u samen met de huur. In de reparatiefolder leest u welke reparaties gratis zijn met het Servicefonds. Dingen die u zelf heeft veranderd in huis, moet u zelf onderhouden. Die vallen niet onder het Servicefonds.
Ga naar MijnWonion om u kosteloos af te melden bij het Servicefonds. Besef dan wel dat u zelf verantwoordelijk bent voor klein dagelijks onderhoud. Lees hier de algemene voorwaarden van het Servicefonds.
Glasfonds
Met het Glasfonds zijn uw ramen binnen en buiten verzekerd tegen schade. Dit kost € 0,85 per maand en betaalt u met de huur. Ga naar MijnWonion om u aan te melden bij het Glasfonds. Lees hier het reglement van het Glasfonds.
Planmatig onderhoud
Voor het planmatig onderhoud van alle woningen heeft Wonion een samenwerkingsovereenkomst met 4 onderhoudspartijen, 2 dakdekkers, 1 voegbedrijf en 1 installateur. Samen onderhouden deze bedrijven uw woning zo goed mogelijk. Door samen te werken, zorgen we voor minder overlast en houden we de kosten laag. Hoe dit in praktijk gaat, kunt u in deze brochure lezen.
Meer weten...
De onderhoudswerkzaamheden kunnen verschillen per woning. Neem daarom contact met ons op.
Op de pagina Reparaties en onderhoud leest u hoe wij het planmatig onderhoud uitvoeren.
Informatie over renovatieprojecten, nieuwbouwplannen of verduurzaming leest u op de pagina Projecten.
U kunt een reparatie nu snel en simpel melden via MijnWonion.
Heeft u nog geen account op MijnWonion? Dan kunt u via de homepagina een reparatie melden. Uw postcode en huisnummer zijn dan genoeg.
Meer informatie over zonnepanelen leest u op de pagina Zonnepanelen.
Wij geven u graag tips om energie te besparen. Lees verder op de pagina Energie besparen.
De kosten van een basisinrichting zijn voor onze rekening. We houden de volgende leeftijd aan voor renovatie:
- Keuken 20 jaar
- Badkamer 30 jaar
- Toilet 30 jaar
Als deze termijn is bereikt, benaderen we u. Bent u benieuwd hoe oud uw keuken, badkamer of toilet is? Of heeft u interesse in een vervroegde vervanging? Vul dan het formulier "zelf klussen en verbouwen in" op MijnWonion. Dan bespreken we samen de mogelijkheden.
Als u lid bent van ons servicefonds mag u rechtstreeks contact opnemen met Te Kloeze reiniging (0315) 33 03 75 of logt u in op uw MijnWonion voor het melden van een reparatieverzoek.
Bent u geen lid van het servicefonds? Dan zijn de kosten voor de ontstopping voor uzelf.
Aanmelden kan via MijnWonion. Meer over het servicefonds leest u op de pagina Reparaties en onderhoud.
Aanmelden kan via MijnWonion. Meer informatie over het glasfonds leest u op de pagina Reparaties en onderhoud.
Wanneer is asbest gevaarlijk?
Asbest is alleen gevaarlijk als in het materiaal geboord, gezaagd, geschuurd, gesloopt, gebroken of hergebruikt wordt. Daarom raden we het af om dit te doen op plekken waar asbesthoudend materiaal aanwezig kan zijn. Zo voorkomt u dat er vezels vrijkomen die gevaarlijk zijn voor uw gezondheid. U kunt het asbesthoudende materiaal wel behangen, schilderen of schoonmaken. Ook daarbij moet u het materiaal niet beschadigen. Dus bijvoorbeeld geen schuurpapier, hogedrukspuit of staalborstels gebruiken.
Twijfelt u of uw woning asbest heeft?
Neem dan contact met ons op. Onze medewerker bepaalt dan óf er asbest is en zo ja welke stappen we verder moeten nemen. Gevaarlijk asbest verwijderen we direct.
Is er geen direct gevaar?
Dan vertellen we bewoners waar het asbest zit en hoe ze hiermee moeten omgaan. Verwijdering van asbest doen we in de meeste gevallen tijdens toekomstig onderhoud.
Bij verhuizing
Asbest mag NIET worden overgedaan tussen oude en nieuwe huurder ook al wil de nieuwe bewoner het graag.
Meer informatie over WMO aanpassingen leest u op de pagina Zelf klussen (ZAV).
Klachten dient u in via MijnWonion of via de pagina Compliment of klacht melden.
ZAV staat voor 'Zelf Aangebrachte Voorzieningen'. U krijgt hiermee te maken als u zelf wilt gaan klussen in uw woning. Meer informatie over ZAV vindt u op de pagina Zelf klussen (ZAV).