Contact opnemen
Wilt u contact met ons opnemen? Vul onderstaand contactformulier in en wij nemen contact met u op.
Direct antwoord op uw vraag?
Neem gerust contact met ons op als uw antwoord er niet tussen staat.
Een ZAV-aanvraag (Zelf Aangebrachte Voorziening) dient u in via MijnWonion.
Als huurder van Wonion kunt u ervoor kiezen om uw post per mail te ontvangen. Ga naar de pagina Post van Wonion en wijzig uw ontvangstvoorkeur naar 'digitaal'. Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op.
Meer informatie over zonnepanelen leest u op de pagina Zonnepanelen.
U kunt onder bepaalde voorwaarden een betalingsregeling treffen. Dit hangt af van uw persoonlijke situatie en de reden waarom u de huur niet kunt betalen. Het is niet mogelijk om op een andere dag dan de eerste van de maand te betalen. Als u contact met ons opneemt, maken we een afspraak voor een persoonlijk gesprek. Samen met u zoeken we naar oplossingen. We helpen u graag. Hoe langer u wacht, hoe groter het probleem vaak wordt.
Via MijnWonion ziet u de laatste stand van zaken van uw betalingen. Ook kunt u via MijnWonion direct een betaling doen via iDeal.
U kunt een reparatie nu snel en simpel melden via MijnWonion.
Heeft u nog geen account op MijnWonion? Dan kunt u via de homepagina een reparatie melden. Uw postcode en huisnummer zijn dan genoeg.
De kosten van een basisinrichting zijn voor onze rekening. We houden de volgende leeftijd aan voor renovatie:
- Keuken 20 jaar
- Badkamer 30 jaar
- Toilet 30 jaar
Als deze termijn is bereikt, benaderen we u. Bent u benieuwd hoe oud uw keuken, badkamer of toilet is? Of heeft u interesse in een vervroegde vervanging? Vul dan het formulier "zelf klussen en verbouwen in" op MijnWonion. Dan bespreken we samen de mogelijkheden.
Meer informatie over WMO aanpassingen leest u op de pagina Zelf klussen (ZAV).
Via MijnWonion vult u het formulier "de huur van mijn woning opzeggen" in of stuur een mail naar info@wonion.nl. Bij ons kunt u de huur op elke werkdag van de maand opzeggen. Daarbij geldt een wettelijke opzegtermijn van minimaal één maand, maar u mag natuurlijk ook eerder opzeggen. Als u eerder opzegt is er voor ons meer tijd om nieuwe huurders te zoeken. En heeft u zelf veranderingen aangebracht in de woning? Dan heeft u meer tijd om met de nieuwe huurders te bespreken of zij deze willen overnemen. Het opzeggen van de huur kan alleen schriftelijk.
Meer informatie over urgentie leest u op de pagina Urgentie.
Het is vervelend als er overlast ontstaat. De eerste stap die u kunt zetten, is: praat met uw buren over de overlast. Is de overlast groter of ingewikkelder en verwacht u dat er meer nodig is dan alleen bemiddeling? Neem dan contact op met de wijkconsulent van Wonion. Meer informatie leest u op de pagina Overlast.
Wonion is bereikbaar op (0315) 69 60 00. Buiten kantoortijden wordt u doorgeschakeld naar de meldkamer.